Nytränad

Så nu känns det som om veckan kan börja bra efter förra veckans
alla störningar. Lyckades äntligen komma iväg och träna en timme bodypump.
Fullsatt träningslokal och jag hamnade längst ner med ett gäng grabbar.
Annars är det alltid kvinnodominans på alla pass jag går på.
Helt slut när jag cyklade hem genom isen och snön,hungrig men nöjd att
komma igång efter halsont,migrän och blåa tår och födelsedagar.
Haft en go helg med älsklingstorden också.
Firade både födelsedag och valentin i ett och samma. Käkade lunch på
stan som han bjussade på och när jag förälskade mej i en blommig väska
på GinaTricot köpte han den åt mej.
Han är inte så dum ändå,må jag säja! (har jag aldrig tvivlat på såklart,)
Fast jag  är inte förtjust i hjärtans-dagar för det kan svida i hjärtat när
man är ensam eller blir bortglömd. För mej kan man gott sänka hela skiten,
det är ju bara ett kommerstrick.
Men jag blir glad av presenter...såklart.
Läst klart Jonas Hassen Khemiris " Montecore,en unik tiger". Den var jobbig
att läsa först med det lustiga språket,men det blev ju väldigt humoristiskt
på nåt sätt och historien känns angelägen och rörande.
Fått ett nytt favoritprogram på P 3,kulturnånting med Johanna Koljonen.
Nu om vampyrromantiken som florerar nu och sen om seriealbumen
"svinet" och "hetro i Hägersten" kanske de hette. Skulle vilja läsa.
Att vampyrerna i kulturen just nu handlar mycket om utanförskap
förbjuden och omöjlig kärlek.
När jag läste Ann Rice vampyrtrilogi för flera år sen blev jag oerhört
attraherad och fängslad,men jag tror att det som mest lockade var
vampyrens långa långa utsträckta levnadsbana.
Har alltid tyckt att livet är alldeles för kort. Hur ska man nånsin hinna
allt man vill göra,lära och förstå?
Ikväll är jag ensam igen och tevens största begivenhet blir "Project
Runway". Det är fruktansvärt spännande faktiskt och nu kanske
Logan åker ut. Han är ju faktiskt inte så fantastisk....men otroligt
söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0