Varma pläden och varma kaffet

Hör på radion om snöproblem,tak som viker sig och snökörare som
kämpar med sina snöplogar.
Ser ut på mitt oxelträd, snön faller ännu.
Hoppas Torden kan gräva sej fram till garaget och få fram bilen till vägen
och ta sej in till stan idag.
Då är fönstret ut till världen desto viktigare. Sitter här och knappar på
tangenterna. Blir mer och mer uppslukad av facebook , som ett beroende.
Tänker nästan varje dag att jag inte ska skriva så mycket, men så hittar
jag mej själv där iallafall, babblandes , kommenterande hit och dit.
Så frestande för en i grunden blyg människa som ändå vill nå ut i världen.

Värmer händerna om kaffeglaset, lyssnade nyss på "spanarna"-reprisen
som var bra ,roande och insiktsrik som vanligt. Pratat med älsklingen på
telefon, han får vänta tills snöplogen kommer.
Vi hade tänkt en liten runda på stan, ärenden och fika men det kanske inte
blir.
Ikväll ska vi vara barnvakt ett par timmar men det ska bara bli trevligt.
Kanske vill Alva-halvan spela monopol som sist. Tänker att om jag spelat
lite mer såna spel när jag var liten kanske jag skulle ha lättare för att räkna
idag.
Kanske får jag räkna med att vara insnöad idag,planera att måla nåt nytt.
Det blir nog bra det med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0