Havet fryser till

Ja nu är det verkligen ovanligt kallt. Vi västkustbor är inte vana men
jag tror att de flesta njuter. Av sol och av snö.
Har tvätt stugan och går i mina pälsiga stövlar genom knirkande snö
och tar mej en nypa sol som sneglar sig in mellan hyreshusen där
jag bor.
Tränade i morse också,step och pump. Å så jobbigt det var!
Tränade på träningsvärk, lite masochist får man nog vara förstås,
men ibland börjar man fundera på hur pinsamt det vore om man
bara klappade ihop,svimmade eller ramlade omkull,för det känns
verkligen så ibland.
Men jag hade en lugn dag igår. Skulle passa den lilla halvan
men ordnade så hon fick leka med vännen Annas barn. Så istället
kunde jag mest sitta och måla.
På min nya lilla tavla där jag målar in mej själv i ett grönt lusthus.
Där står jag på en liten tornbalkong iklädd röd klänning.
Drömmens klänning är alltid röd.
Blir det besvärligt gör jag som kinesen som gick in i sin egen tavla
och försvann...

Läst rätt mycket.
Klas Östergren var bra ,men håller redan på att falla i bakgrundens
glömska,trots sitt mästerliga språk.
Nyss läst klart Håkan Nessers " Maskarna på Carmine street". Den var
spännande, han är också en duktig skrivare. Tar jag fel, eller påminde
denhär om Paul Auster.? Kanske en tribut?
Miljön var ju New york och inte det där hitte-på-landet som han annars
beskriver.
Läste på baksidan att han inte bor i Sverige längre. Har han inte fått en del
skit här,förståeligt att folk vill flytta ibland.
Bara dom kommer tillbaks. Om inte känns det lite sorgligt.

Nu ska jag ner i tvättstugan igen,facebookar som en galning emellan
tvättarna. Tänk om folk på facebook tröttnar på en? säjer elaka
saker om en när de hittar ännu en kommentar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0