Att utveckla ett starkt rotsystem

Undrade just vad Tornet gjorde i mitt senaste tarotupplägg.
Det blev jag varse när jag tog mej en snabb tur till kolonin.
Tänkte att jag mest skulle kolla till och plocka en burk krusbär.
Men när jag kom dit  fanns där förödelse att ta itu med.
Ett växthusfönster hade blåst ut men det var bara att trycka dit
igen.
Förr om åren när det blåst orkanvindar har fönstrena blåst all
världens väg, letat efter dem över hela området.
Min koloni ligger tydligen i en vindgata och nu låg min fina fina
majs ner. Så gott som allihop.
Jag svor högt där jag gick i kastvindarna och i mitt läckande
regnställ och försökte staga upp plantorna med tegelstenar och
plank, hönsgödselpåsar och annat löst. Skyfflade upp blöt tung
jord och försökte ställa majsen upp, men det var nästan omöjligt
i vinden.
Tyckte just att vädret varit så bra i år. Här blåser ju annars jämt
men nu har det varit ganska så lugnt och skönt väder så majs
och bondbönor har ju ränt i vädret. Inte utvecklat så starkt rot-
system kanske.
Sådant kan man ju också filosofera kring.
Att ha det för bra är inte alltid gynnsamt, då kanske man bryts
mot marken när stormen kommer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0