Fruntimmesveckan, måndag

Så var det måndag igen efter en supersocial och kul
helg. Trots mitt tidigare inlägg om alkohol blev det öl och skoj
och utekväll.
Och det passade ändå bra, Tord tog sej lite sovmorgon innan
han åkte till jobbet och klippte gräs och plockade bollar. Själv
cyklade jag iväg och var lite här och där och hälsade på folk.
Vattnade växthusen och stack sen ner och tog ett härligt bad
i havet som rullade fram den ena härliga vågen efter den andra.
Den huvudvärk jag hade försvann i stora havet.
Käkade lite medhavd mat på mitt strandtäcke och bästa Cilla
kom fram och vi pratade och pratade.
I kvällningen cyklade Torden och jag hem till Svenssons med en
hemmafixad tårta för att fira Vickans och Mattias semester. Bleka
dök de upp efter att ha vistats i vindsförråd och garderober några
dagar.
Ska flytta ihop och har hittat en finfin lägenhet som nog ska passa.
Stora steg i livet.
Det är kul när det finns flera i vänskapskretsen som står i samma
situation.
Jo på lördan satt vi ju på Malins balkong och drack ett par kalla
innan vi cyklade genom Wheels- and wings landet bort till en MC-klubb-
lokal där " Bohunks" spelade.
Det var himla kul musik, varierad kameleontmusik där man kunde hitta
influenser både här och där.
Dansade oss svettiga och det va härligt för det var ett tag sen sist.
Träffade gamla och nya bekanta och var hemma rimlig tid klockan ett.
En helt igenom trevlig och tillfredsställande helg.
Och idag var det step och core.
Hälsade på hos Anna på hemvägen och fick mej lite kaffe och prat.
Ikväll slulle kompisen bästa Johnny dyka upp för övernattning på väg
neråt.
Mer socialt...
Nu måste jag plocka vinbär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0