Inga vilodagar

Trädgårdsfesten på Tranelyckan, min äldsta dotters tioåriga bröllopsdag,
blev så väldans lyckad.
Yngsta dottern kom med flickvännen som var en ny, alldeles jättefin bekantskap.
Vi cyklade genom sommargrönskan till det dukade långbordet , åt gott och
drack gott och jag bara njöt och slappnade av.
Sällskapet är minst sagt blandat, ungarna badade i den uppblåsbara poolen
och fick somna i tältet till de vuxnas sorl.
Grannar, vänner och släktingar, ljummen sommarkvällsberusning och faktiskt
.....ja lycka!
Ett par trasiga glas och Per som föll ner i rabatten strax efter att han varnat
mej för trappan  och mina gamla ben...
När det var mörkt cyklade vi hem och Frida cyklade in i en tall, men annars
gick allt så galant.
Strax efter sju hoppade jag upp...nja inte hoppade men tog mej
upp iallafall och satte på kaffe. Tjejerna skulle iväg vid halv tio redan.
Frida skulle på Hurtigrutten där hon sommarjobbar och sliter och Miriam
skulle också jobba på nästa dag så det fick bli ett kort och intensivt besök.
Cyklade med dem ner, låste extracykeln och tog hem nyckeln för att
kunna återvända till kvällen och cykla hem den.
Ajöss ajöss för denna gången.
Cyklade nöjd hem genom en sömnig söndagsstad. Förbi huset där barnen
redan plaskade i poolen, blev lite stänkt på och fick prata lite och tacka
för igår innan jag cyklade hem och la mej och sov igen lite.
I kvällningen blev det koloni , vattning och jordgubbsplock.
Massor av gubbar mognar nu.
Men nu breder oredan ut sej, hinner inte med allt i värmen. En massa
bönor vägrar komma upp och rödbetorna växer konstigt långsamt men
annars ser allt bra ut. Nu går ruccolan mer och mer i blom och jag
får börja cykla omkring och dela ut igen.
Tord körde mej till stationen innan han for hem till sej och jag cyklade
hem extracykeln.
Halv nio var jag hemma, trött och nöjd. Sköljde gubbar i diskhon och
frös in en del.
Slöa framför teven nån timme, med havremjölk och knäcke, kvällsbad
och ljuva sängen med svala lakan. Proppar i öronen för mina kvällspigga
grannar och tung sömn.
Och idag tidigt till kolonin och fortsätta vattna, binda upp tomater och
greja. Sen snabbt snabbt till träningen.
Step och core. Och jag överlevde och belöningen var välbefinnande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0