Cyklar hit och dit

Vattnat med spridaren på kolonin idag. Jag har fått den
till skänks och är lite speciell. Det blir väldigt blött just där man ställer
den, sen får närmområdet en liten dusch, så det blir mycket spring.
Spring till kranen för att stänga av, flytta spridaren, spring till kranen
och vrid på.
Emellan försökte jag få kållandet rensat. Täckte av duken och fann
en matta av högt ogräs.
Det mulnade och jag bestämde att stanna kvar, åt mina mackor,
sträckte ut under syrenerna medan kaffet porlade ut i systemet.
Bästa Malin ringde på väg till havet för nu såg det soligt ut igen.
Så jag packade ihop, for hem efter strandtäcket och fixade
lite sallad.
Hann doppa mej innan hon dök upp, hade med sej "take-away-sushi"
som hon bjöd av.
Ååååå så gott, vill äta det oftare.
Vi hann sola ett tag, alldeles lagom vad våra bleka hudar tålde , så
seglade molnsystemet upp igen. Det som ger mej huvudvärk idag
antar jag.
Fick plötsligt bråttom för jag kom på att jag lämnat madrass och kuddar
utomhus på kollo.
Regnet hängde i luften och jag flåscyklade till bibblan för att slänga in
en massa böcker varav jag läst hälften ungefär.
Upp till kolonin igen, men regnet hakade väl upp sej för det har fortfarande
inte manifesterat sig.
Nu ska jag  för att hämta cykeln som den snälle svärsonen fixat punkan
på. avskyr att gå för det tar så lång tid och för att jag har så ont i
mina fötter.Min ordinarie cykel. Använt gammelgamla cykeln nu.
Ska handla också, sen vill jag bara bara viiila.
Framför teven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0