Mår gott

Lagom med solbränd hud, utsträckt och tänjd i ett bodybalancepass.
Arga snickarn på teve och telefonprat med älsklingen får avsluta dagen.
Imorse kom jag upp och iväg direkt så jag kunde äta frukost ute på
min koloni under fågelsången. Helt underbart.
Gräset var nyklippt sen kvällen innan och faktiskt är det ganska rensat.
Tomaterna, gurkan, squashen och majsen växer rätt långsamt för det
kommer ingen direkt värme, men idag är vi iallafall glada åt solsken.
För några dagar sen drog jag fram härvan av jordgubbsnät som jag
stuvat undan och tyckte det luktade illa.
En snok hade trasslat in sig i det och dött och nu har jag lagt den
på tork. Grönglänsande spyflugor surrar omkring den och jag vet
inte riktigt hur nedbrytningsprocessen för död orm ser ut, men jag
kanske lär mej nu.
Är det spyflugorna som lägger äggen till likmask eller finns embryon
till likmask i våra kroppar? En kropp ruttnar väl även om den ligger
lufttät?
Den vita rosen blommar nu och sprider sin utsökta behagliga väldoft
vid grinden, stormen blåste ner all den vita syrenblommen men den
lila som står rätt mycket i skuggan blommar än.
Nu är det som vackrast.
Småjobbar lite ett par timmar, går runt och tittar till.
Cyklar hem och packar en låda med lunchsallad med bulgur i och cyklar
ner till damernas. Ligger på det grå planket och hör samtal som jag
inte kan låta bli att lyssna till.
En kvinna som jobbat natt somnar och snarkar gott. Nåra tjejer pratar
om bjudningsmat så jag blir hungrig.
Doppen i havet kan göras något långsammare, kastar mej inte upp
ur den kalla omfamningen, vågar dröja en liten stund  - och det är
skönt.
Bästa Malin kommer och vi äter ihop. Senare ses vi igen på bodybalance.
Som vi sa till varann häromdan - om ett år framåt kanske våra liv ser
helt annorlunda ut. Det rör på sig, men riktningen är fortfarande osäker.
Till biblioteket med min nytränade kropp, byter ut tråk-böcker mot nya
roligare, lite deckare som ska bli skönt att läsa på stranden, Mons
Kallentoft bla. Möter dottern som kommer på cykel från stationen och
sitt pendeltåg och vi slår följe upp genom stan.
In och handla och cyklar upp med allt i korgen till växthusen för att
stänga.
Vinden är fortfarande kall men det är en underbar kväll.
Jo jag mår gott och just nu, just nu är det faktiskt riktigt bekymmersfritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0