Nöjd

Midsommardagen -
- Att vakna utan huvudvärk och tidigt.
Cyklade till kolonin och började vattna och lämnade en sovande Tord
hemma under täcket. Hans första sovmorgon på länge.
Det blev ett litet midsommarkalas i täppan , trots allt ,och allt förlöpte
väl.
Tänkte innan på dagen att det måtte vara ett ålderstecken när man mer
koncentrerar sig på blomsterarrangemangen än på vad man ska ha på sej.
Men helt sant är det inte. Jag stökar fortfarande omkring med mina kläder.
Bara det att midsommar ändå brukar sluta med att man sitter med nån
stor tröja över fina klänningen och insvept i filt upp till hakan.

I vanliga fall brukar jag skryta med att inte lida av nostalgi...men nu tvekar
jag på målet. Haft flera dagar då jag tänkt på gamla vänner och ställt det
nya mot det gamla....och varit osäker på resultatet
En kväll när jag skulle sova ramlade jag ner i en tidslucka och tänkte på
min mormor, helt plötsligt. Hur hon bodde när jag var liten och så.
Konstigt var såna där minnen kommer ifrån.
Men njutit av familjen, trivsamt, gott, roligt och stimulerande, Och vännerna
som ändå kom och gjorde midsommar med mej.
Och vi åt
och vi drack
och vänligt och gott.
vad kan man annat önska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0