små små gröna

Vaknar till ljus och känner mej pigg och utsövd. I köksfönstret
stäcker sej de små paprikaplantorna mot solen. Framåt lunchtid bär jag
plantorna till eftermiddagssolen på andra sidan. Än så länge är det inte
så många, men frampå våren är det ett himla grejande . Då ska de ha luft
och lite blåst på sej för att bli starka. Efter det blir det av-flyttning till
kolonin och in och ut i växthuset där innan de slutgiltigt blir ut-planterade.

Det var en bra och social helg. Att träffa folk i verkligheten och
inte bara på fejsbooken kändes fint.
Som sagt är jag så glad för att älsklingens kompisar växer upp och åldras
för det gör det möjligt för mej att uppskatta dem mer.
Att jag är äldst på festerna bryr jag mej inte om längre,det får jag ju
bara tugga i mej. Huvudsaken är att stämningen är glad, varm och snäll
och det var den!
Söndagen var också bra. Tydligen klarade jag min gräns,den hårfina lilla
skillnaden som gör att jag går från att må helt okej till att bli FRUKTANSVÄRT
bakis.
Vi cyklade och handlade och tittade in till familjen Svensson, dvs min äldsta
dotter. De hade haft gäster dan innan och hade rester kvar så vi fick en
härlig delikatesslunch. Med trevligt prat därtill .

Så allt som allt en tillfredsställande helg på alla sätt och ett bra avbrott
i min ganska rigida vardag.
Men sant är att jag till helgen saknar min andra familj... Seinfeldfamiljen.
Varje dag två avsnitt mellan tre och fyra på eftermiddan. Så lagom paus
att käka till och slappa lite.
Och igår, måndag fick jag besök av min kära Malin så det blev ingen
återknytning till Jerry, Kramer, Elaine och George då heller.
Men jag hann träffa dem en liten stund halv sju på sexan...men det
räcker inte helt.
Idag klockan tre får telefonen inte ringa och allt här hemma ska vara
klart för då ska jag umgås en timme med mina nära och kära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0