Vår-ält

Vaknade klockan sex, lite för tidigt med tanke på när jag
somnade. Börjar älta! Så irriterande.
Frustrationer och irritationer javisst, men måste jag tänka på det i
gryningen istället för att somna om så gott?
Var är avstängningsknappen?
Lyckades somna om och drömde en lustig dröm . Begränsade utrymmen,
blockerade vägar, som en färja där befälspersoner mycket myndiga i sina
uniformer visar ut mej ur kontrollrummet för där har jag inget att göra.
Först bär jag med mej ett barn, sen är det nästan jag själv som har
barnets roll, blir tillsagd som om jag sprungit bort...
Ack ja det var väl en tydlig bild.
Dagen innan hade jag ett långt telefonsamtal med bästa Johnny och
jag berättade att jag just nu upplever mina begränsningar så starkt.
Både på fysiska, psykiska och mentala plan.
När får jag tillträde till kontrollrummet?
Den eviga drömmen om att man plötsligt ska upptäcka att
man har en dold talang. Att man ska upptäcka ett område i livet som
bara öppnar sej inför häpna ögon.
Och allt ska ske utan möda.
Ljuva dröm.
Såg ett riktigt bra Babel igår. Torgny Lindgren var ju mysig
och underfundig och blev aldrig svarslös och den unga poettjejen Ida nåt
var sympatisk och riktigt sugen blev man på svart hår med lugg när man
såg henne.
Sara Stridsberg har jag läst en del av och blivit mäkta imponerad och jag
kanske beställer hennes nya på bibblan för jag vill verkligen läsa den...
Var det " Darling river" den hette?
Men allra mest älskade jag Jayne Ann Philips. Har läst hennes böcker, hon
ger inte så ofta ut, men de är helt fantastiska.
Och hennes hem! Det är sånt jag älskar, gamla skåp med vackra intressanta
gamla saker i. Den röda väggen, den duvblå, det lite viktorianska. Åååå!
Och så avundsjuk jag blir på dessa författare.
Som man blir på alla som har en osviklig talang.
Och Bob Hansson är så totalt söt och luggslitet charmig och kramen han
utväxlade med Göran Greider gick inte av för hackor.
( Usch! Jag måste utveckla och förbättra mitt språk!)

Nytränad och nyäten. Plantorna är utburna till balkongen för ljus och
luft.
Jag vet att jag måste vara stark, tålmodig och disciplinerad och att det
är belöning nog när man lyckas med det.
Svårt att själv alltid vara sitt eget belöningssystem.
Men vad är annat att lita till?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0