Åh.... NEJ!

Läste i fredagens aftonbladet att " Cougars" dör i förtid.
Dvs kvinnor som är tillsammans med yngre män.
Om man lever med en åldersskillnad på mer än femton år löper man
210 % större risk att dö i förtid än om man är gifter sig med en jämnårig!!!!

Vad göra?
Göra av med min 16 år yngre Tord?
Nej det går INTE!
För män var det tvärtom. Ju yngre hustru - ju längre kunde man räkna med
att leva.
Orättvisan fortsätter att jaga kvinnorna som vanligt.
Men självklart får man leta efter orsakerna.
Är det ansträngande att försöka leva upp till ett ungdomligt ideal?
Omåttlig bantning och träning kanske hetsar kroppen att dra på sej sjukdom?
Eller är det en vilja att kanske hänga med i ett ungdomligt festande, med
alkohol, kanske även droger som kan vara en stor orsak?
Eller har man valt en ung partner pga att man själv inte kan acceptera åldrandet
och att det är där problemet ligger som sen leder till ohälsa och död?

När jag träffade min älsklingstord tyckte jag att det var jobbigt och
pinsamt att han var så ung. Jag var inte ute efter en ungdom. Det bara
blev så. Tror inte jag skulle kunna vara tillsammans med någon annan yngre
än just han heller.
Ovanligt få problem har vi också i förhållandet, vi är lika på så många sätt.
En sorts speciell symbios på de områden som handlar om inre känslor, och vi
delar små konstiga symptom som att vi bägge har en kliande punkt på hälen,
på samma fot, på samma ställe.
Vad nu det har för betydelse?
Mycket delar vi inte - men kanske det viktigaste liknar. Känslosamma är vi och
snälla på det stora hela, även om jag är mer konfronterande och han helst
bara vill gå i en rosa värld där allt är mjukt och harmoniskt.

Ska nu detta kosta mej livet? Nääääj det vägrar jag tro.

Kommentarer
Postat av: Janet

Ulla, jag hörde också nyheten att kvinnor dör tidigare om de hade unga män. Jag tänkte bara: What a load of crap! Fortsätt du med din älsklings Tord - ni är ju gjorda för varann!!!!

2010-05-18 @ 08:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0