Vad jag hör på radio

Väntar på att tvätten ska torka i källaren så jag kan packa
mej iväg för att öppna växthusen. Men det svala vädret lugnar mej.
Annars är det så att plastväxthuset kräver ständig utvädring trots den
automatiska fönsteröppnaren. Vädrar jag inte ut genom dörren bildas
mögel på tomatplantorna och skörden blir dålig.
Undras om jag orkar vara vaken sent ikväll då tvåan visar filmen "Fur"
om fotgrafen Diane Arbus med Nicole Kidman i huvudroll? Attans att
man mer och mer glider in i morgonmänniska-rytmen ju äldre man blir!
Fördelen är att man verkar mer dygdig, man kan alltid skryta med vad
man hunnit med på en morgon och förmiddag...om man nu skulle vilja
det.
Hörde att platt-teve tillverkning skickar ut den miljö-
förstörande gasen kvävetriklorid i atmosfären i stora mängder.
Då blev jag glad över att jag trots allt valde en tjockteve när jag köpte
nytt för ett par år sen.
Har jag någon "hjärtefråga" så är det nog jordens väl.
Men när jag försöker tala eller skriva om det saknas orden och förmågan
att bilda meningar.
Det är för stort för mej, det blir alltför känslomässigt och om man ser
till vad som präglat mej genom livet så är det nog en stor del av detta:
Att inte vilja delta i mycket av det moderna samhället - för att det inte
överensstämmer med mina ideal.
På så sätt har man blivit en vid-sidan-av-person, för jag är inte heller
en som står på barrikaderna.
Släpper inte ut minkar men försöker rädda enskilda daggmaskar jag
stöter på.
Inte är man "ren-lärig" heller. Köper billiga massprodukter och sminkar
mej varje dag, badar i badkar osv men jag vill helst inte bli en skogstomte
som bor i kollektiv i nån avlägsen trakt  där parfym och höga klackar ses
som kätteri.

Idag hämta Alva-Halvan, liksom igår. Lite sorgligt att hon växer ifrån vår
rutin. Vill hellre kolla Hanna-Montana på teve än ligga i sängen och läsa
böcker och käka pannkaka, som vi alltid har gjort.
Igår gjorde vi iallafall " malakakor". Den gamla ärvda mandelkvarnen som
hon maler sötmandlar igenom och som vi blandar med smör och sojamjöl
och lite vetemjöl och lite socker och ett ägg och trycker ut i plättar på
en plåt. Goda nyttiga kakor med ett glas mjölk till.
Bättre än alla transfett-kex i världen.
ADHD-barn hade högre halter av bekämpningsmedel i blodet, har man
upptäckt. Vad detta beror på vet man ännu inte.

Nu hämta tvätten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0