Gåtfull

Målar en drake på en fin spegelram med lite svarvade små
kupolknoppar och en bred form som ett motiv får plats på.
Lyssnat på bra radio och cyklat en tur för att handla och få lite luft
innan jag sätter mej stilla.

Att försöka behålla en känsla av värdighet och betydelse i sig själv,
när man inte får pengar för det man gör, utan pengar för att man
har tillåtelse att existera.
Att hitta på sitt eget arbete, att skapa sina egna rutiner.

Fram tills nu har jag iallafall skött mina barn, hjälpt min gamla
mamma och passat mitt barnbarn.
Nu har alla dessa sysslor fasats ut och jag står där ensam med
det jag hade tänkt göra, det jag velat göra hela tiden.
Dvs något slags skapande.
Målat klart den stora asken och börjat lacka den. Flera etapper.
Älskar när det doftar nylackat hemma.
Annars luktar det ärtsoppa här, för det står på lunchmenyn.
Läser Jayne Anne Phillips " Lark & Tremite". Lite svår att komma
in i, men nu har jag fått grepp om den och dras in i den värld
hon skapar och dess karaktärer.
Lark, flickan som tar hand om sin bror Termite som är handikappad
och lever i en värld av ljud, och de sensationer ljuden ger.
West Virginia, femtiotal, Koreakriget, en mystisk frånvarande
mor, Lola .
Romanen beskrivs som gåtfull.
Vilket vackert ord :Gåtfull.....

Blandar färg till ramen, eldrött till draken och djup blågrön till
bakgrunden. Nu ska jag måla konturer ,som jag älskar, i ljust turkost.
Jämngrått ute och lite blåst som får löven att falla och ge träden
dess nakenhet tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Lilitha

Jag älskar drakar. Kram Lilitha

2010-11-10 @ 14:17:21
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0