Lite om gnistrande spiraler och lite om Disfarmers bilder

Nej jag kommer nog aldrig bli nån bra burksamlare.
Hittade fem när jag var ute för en nypa luft denna mörka kalla
söndag med isande småregn på min panna.
Fem varav tre fulburkar.

Iallafall kom ju bästa Vickan hit och åt en andra frukost
och köpte ett par saker som jag målat plus att hon hjälpte
mej med den nya kameran och lite datorhjälp.
Vad skulle man ta sej till utan sina kluriga och kunniga vänner?

Annars målar jag på min lilla lilla tavla med min lilla lilla pensel,
umgås på facebook och har det allmänt trivsamt.
Tittar på mystiska youtube-klipp med UFO´s och snurrande
spiraler.
Tänkte på den spiral jag själv såg en gång i tonåren. En av mina
mycket fåtaliga " övernaturliga upplevelser".
Hade gått och lagt mej och låg och läste, katten låg på min arm,
då vi plötsligt under en halv sekund ser en liten spiral alldeles
bredvid oss i luften.
Ja! Katten såg den också och vi hajade till bägge två häpna.
Den snurrade och gnistrade och sprätte, ungf en decimeter stor.
Vad det var har jag aldrig funnit nån förklaring till.
Mina egna sinnesförnimmelser litar jag inte alltid till, men kattens!

Ikväll kan jag äntligen se på teve igen efter all jäkla familje-
underhållning de sänder på fredagar och lördagar.
Fast förresten var det ett underbart K-special om en amerikans
porträttfotograf - Mike Disfarmer, som blivit otroligt uppskattad
av samlare först efter sin död.
Underbara bilder på dessa människor som levde i depressionens
tidevarv på den amerikanska landsbygden.
Porträtt som man bara ville se mer av och som väckte ens fantasi
och funderingar.
Lust att fota fick jag så på lördagen köpte jag då en ny digitalkamera.
Hoppas den tar bättre närbilder än min förra som blev stulen.
Var befinner den sej förresten?
Polisen här i stan visste ingenting, men den är ju tydligen hittad.


Regn på min ruta. Trött och lite huvudvärkig.
Måste träna imorrn så jag inte blir förkyld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0