Sommarlov?

Magiska vinterskymning inträder och jag ska snart resa mej,
ta en tur runt i lägenheten och tända alla ljusstakar och stjärnor.
Den yppersta trivseln i min kropp.
Mätt av en stark curry med massor av vitlök, morgonträningen i
kroppen och en alldeles ostörd dag.
I tre timmar har jag målat ett litet sagoslott på en molnbank.
Fyra centimeter stort på en lådas lock.
Det tar sin tid vill jag lova.

Härom morgonen vaknade jag från en dröm. Hade gått omkring i
en skola, letat efter rätt sal och rätt klass, som man gör när
ny termin startar. Insåg såsmått att  sommarlovet var slut!
Vaknade i en hisnande lycka: Nej. Sommarlovet är inte slut,
jag går inte i skolan och ska inte heller.
Oändligt är mitt " sommarlov".

Funnit mej till rätta med att måla nånslags barnsliga sagomotiv.
Passar väl bra när man föredrar eskapism framför den krassa
verkligheten. Sagan - följeslagaren in i det omedvetna.
Livets ledsagare...
Jag behöver en ledslagare.
Dummerjöns eller prinsessa, häxa eller drottning?
Skapar mej själv, skriver mej en saga, leker mej ett liv och
sommarlovet tar aldrig slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0