Kravlösa November och hästmetaforer

Mjuka november här, en stillsam och kravlös månad har
jag alltid tyckt, mild, grå, enkel och naken, kräver just ingenting
mer än att man ska hålla sej till en någorlunda hälsosam rutin.
Och ha mjuka plädar och varma sockar.
Mycket teve blir det, mycket soffa, men jag ökar på min träning
och vadmusklerna spränger upp stövlarnas dragkedjor, lårmusklerna
känns ovant hårda och axlarna börjar äntligen få en annorlunda
kontur!

En kärleksfull och trivsam helg hade vi, planerar för hans
födelsedag som ska firas nästa helg.

Gjorde som Jonas Hallberg brukar säja - Tog tillbaka in
trädgårdsmöblerna, samtidigt som vi drog tillbaka klockan.
Kändes fint att få in soffan, bordet och trädgårdsstolen in i växt-
huset. Köpte dem billigt på loppis ,skrapade och målade så jag
vill verkligen lära mej att vara rädd om mina saker.
Nåt som jag inte riktigt börjat lära mej förrän nu.

Yogade på söndan när han åkte hem, och bästa Malin och
jag tog en bastu efteråt.
Kropparna som bleknar och lägger på vinterfett. Bastade med
en annan tjeja som alltid fått mej att känna mej som en stadig
gammal ardennermärr mot hennes smäckra rashästlemmar.
Men då sa bästa Malin att jag mer liknade en fjording, så det
lät ju fint.
Dom är ju fina.
Bästa Malin är nog en  smäcker liten cirkusponny tror jag...

Idag tränat step och core. Cyklat långt bort för att köpa
båtlack till min färdigmålade låda. Den ska lackas många
gånger, bli blank och fin .

The Event igår är rätt spännande och i Weeds fick Nancy
Botwin sin bebis.
Vet att jag drömde en hel romanintrig och vaknade och
häpnade över dess komplexitet. Hur skulle jag nånsin
minnas den?
Kunde inte drömmens andar ge mej den i flera olika avsnitt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0