"Den drunknade"

Av Therese Bohman har jag precis läst ut, en liten bok med vackert
omslag. Historien är en deckare...trodde jag men det var inte riktigt
fallet även om ett eventuellt brott föreligger.
Farlig kärlek, farliga dragningar handlar det snarare om.
Spänningen i det förbjudna och en längtan efter att ge upp.
Unga kvinnor kan skriva såhär nu, jag tror inte det riktigt skulle
låta sig göras på 70-80-talet när jag var ung.
På tal om Babels inslag igår om sjuttiotalets barnböcker med
tydliga pekpinnar och politiska ställningstagande.
Kul debatt där både kritik och försvar fanns.
Det är ju så himla lätt att göra sig lustig på det förflutnas bekostnad
annars, så bra att här fanns nyanser....

Tränat skivstång en timme och drack kaffe hos bästa Anna
efteråt. Hem för lunch med stekt potatis och makrill sen igår.
All sallad på kolonin slut nu så jag äter grovt med rå savoj-och
rödkål, skivad rödlök och tomater. Även lite finstrimlad rå grönkål.
Snart dags att börja handla grönsaker, trist. Men inte lätt att vara
självförsörjande i vårt klimat.

Kroppen känns annorlunda nu. Efter att vara helt otränad för tre
år sen till att nu vara riktigt jäkla vältränad.
Har en bra balans på träningsformerna mellan styrka, yoga, body-
balance, core och kondition.
Kan linka omkring hemma på mina fötter härhemma på morronen,
men när jag tar på mej träningsskorna och kläderna därnere på
mitt träningsställe blir jag lite transformerad.
I så många år trodde jag att jag skulle kunna träna hemma och
i min vanliga vardag, men det gick inte så bra.
Nu har äntligen min hållning blivit bättre, hela jag är fastare....
men verkligen inte smalare ...
Skit i det - jag känner mej stark och det välbefinnandet jag
uppnår efter ett entimmespass av flås och svett , det gör det
hela värt så mycket mer.

Nu ska jag sitta här hemma och måla. Insidan av lådan har jag
kommit till. Det blir mina änglar, guldslingor, blommor, kärlekspar
och ormar som vanligt. Pryder och dekorerar.
Älskar det överlastade. Way too much! Och flera lager klarlack
till slut. Då blir det så grannt så grannt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0