Längst ner i fickan på samhällets stora överrock

Ja jag sitter här och målar på en låda och det blåser utanför
och himlen är grå.
Tänker mej iväg för att gräva ut lite gödsel framåt lunchtid
efter att jag lyssnat på Sofi Oksanens " Utrensningen" på radio.
Den är i mångt och mycket outhärdlig att lyssna på och otroligt
bra skriven. Man hamnar i ett slags inte terrortillstånd av innehållet,
en spänning som inte får förlösning och man känner ångesten av
att leva i förtryck.
Såg henne på teve för ett tag sen i ett inslag från bokmässan tror
jag att det var. Som en spännande frukt såg hon ut, i blåbär- och
plommonnyanser.

Ja jag sitter här i fickan på samhällets stora överrock.
Rätt skyddad, men också rätt bortglömd, kanske har jag hamnat
i ett hål i fodret...
Gömd och glömd?
Trygg.
Iallafall ....och det är det viktigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0