Gå-och-dra-lördag

Inregnad. Går och drar i mjukisbyxor och pyamasjacka och
känner att sådana här förmiddagar också behövs. Fejsbookat en del
och googlat romanen jag precis läst ut " Flickan med glasfötter". Ätit
två frukostar och mixat mina björnbär. Lagt fram nåra klänningar till
kvällens festlighet.
Rätt mysigt men jag brukar känna mej så sjaskig när jag går inne.
Som om porerna inte kan andas.
Lackat en pall som jag målat benen på. Pallen hade leoparddyna och
jag slipade ner de vita benen och blandade till en speciell mullvadsgrå
nyans. En stor burk färdigblandat granitgrått blandade jag med ett uns
svart, flera kladdar gult och rejäla kladdar med rött.
Grått är en färg med många vackra nyanser. Gillar varmgrått!
" Flickan med glasfötter" var en av de egendomligaste romaner
jag läst. En bok jag undrade mycket över medans jag läste samtidigt
som jag blev helt indragen i det speciella landskapet i St. Hauda´s land,
nån slags blåsiga öar nånstans . ( Varvarvar?) Konstiga påhittade djur,
en egendomlig sjukdom som förvandlar människan till glas .
Hämningar och barndomsupplevelser som hindrar kärlek och själv-
förverkligande.
Och en underbar kärlekshistoria och vackert spräk.

Nej nu tar jag banne mej på mej mitt skitiga regnställ och ger mej ut
innan jag kvävs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0