skriver och skriver istället för nåt annat

Skit va jag inte lyckas måla så jag blir nöjd. Har skitpenslar och
skitfärger på skitunderlag....
Bakar bröd efter två veckor med äckligt köpebröd, får se om jag
lyckas bättre med bröd...
Tränat en timme pump med skivstång. Så kallt när jag cyklade
dit imorse att fingrarna längtade efter vantar.
Stel när jag anlände och halva passet, brukar ju ha en halvtimme
step först och svettas så skivstången glider omkring, vet inte vilket
är att föredra. Ibland tänker jag att nu orkar jag inte. Men så
hastigt och lustigt är halva passet gjort och när vi sen är framme
vid avslutande magövningar är jag lyrisk.
Cyklade och plockade en liten burk björnbär, bara så det räcker
till imorgon, sen vidare för lite skördeplock och vattna växthus.
Cyklade vidare till Röda korsets loppis och köpte en tavla att
måla på och en snygg luvtröja för tjugo spänn.
Men nu måste jag hindra mej.
Det är såå tillfredsställande för min primitiva natur att dra iväg
på loppis och fynda lite.
Bara det att om jag fyndar en gång i veckan blir det inte billigt
och mina garderober är ju redan proppfulla.
Försöker lura mej med att jag ju köper material, men vad jag gör
är att jag lägger mer energi på att köpa material än   att faktiskt
skapa.
Imponerad av Babel igår. Även diskussioner om saker som inte
intresserar mej, som gårdagens om politisk satir, blir intressanta
med så kloka och roliga deltagare och Daniel Sjölin som snabb
och roande programledare. Han är lagom personlig, aldrig kletig
men inte heller elak eller ironisk.
I veckan såg jag " Hung" som verkar lovande och " Nurse Jackie"
som var riktigt riktigt bra.
Ikväll svär jag över att filmen " Million dollar baby" kommer så sent
att jag inte orkar se den medan det bara är skit fram till dess.
Ser väl K special om Isabella Rosellinis vilda liv istället.
Älsklingstorden blivit sjuk. Okej, han klarade sej ovanligt länge
denna gången.
Saturnus bildar kvadrat till min mars, en enligt tradition  jävligt
jobbig aspekt. Sen kommer snart uranus kvadrat ascendenten för
andra övergången. Den brukar bli den tydligt manifesterande
peroden. Första är en liten vindpust om förändring, andra så
händer ofta något konkret och tredje gången ska man helst ha
lärt sej bemästra energin , och införliva den.
Om man nu nånsin verkligen lär sej bemästra nåt över huvudtaget.
All kontroll lär vara en saga, en stor illusion.
Men jag gillar att tro att jag har kontroll, så jag berättar den sagan
för mej själv vid läggdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0