Frost-väntan

Huvudvärk. Som jag vaknade med och antagligen somnar med.
Jobbat koloni idag igen, men ändå inte helt färdig ännu. Rensar och
rensar, allt som jag under två sommarmånader negligerat.
In bland perenner för att dra bort myntan som sprider sig överallt,
men de vita tjocka rötterna är relativt lätta att dra upp.
Lämnar jorden sen så porös och fin.
Vill ju inte utrota den alls, bara hålla den i schack. Samma med den
vackra silvergrå malörtsliknande växten som också sprider sej lust-
fyllt bland perennerna, eller all fingerborgsblomma och förgätmigej .
Idag klippte jag vinbärsbuskarna lite, fast egentligen borde jag vänta
tills Tord kan visa, han kan ju detdär med beskärning.
Inne i hallonlandet och rafsa och rensa, klippa gräskanterna.
Fika med bästa Anna-panna på hennes lilla altan.
Hon visade hur hennes gamla pappa byggt en ny verktygslåda.
Lagt allt i ordning, skrivit små lappar för att påminna henne om
saker som hon gärna glömmer.
Så fiiint.

Vi pratade om det viktiga i livet som man måste säga Ja
till. Att man lätt kommer ur kurs, ur fas i livet om man alltför mycket
säjer nej.
Själv är jag rätt mycket en sådan nejsäjare. Kan inte göra det, och inte
det....därför att.
Men  säjer man oreflekterat Ja till allting säjer man ju autumatiskt
nej till annat.
Man ju t.ex inte alltid tacka ja till fest och glam för då blir det ju nej
till vardag , lugn kontemplation och sunda vanor...
Själv har jag haft tre helger på rad med trevligheter, så nu får det
räcka på ett tag.
Sist var det kräftskiva i Glommen med gamla vännerna Berit och Lars.
Fatet med kräftor, snapsarna och all god energi fick stämningen att
gå i topp med raketfart. Helena, Leif, Isabell och broder Roland hjälpte
till att sprida god atmosfär och jag kände mej trygg och hemma med
folk jag känner gott och väl.

Tänkte gått på MOJO-yoga klockan   åtta nu ikväll, men jag tror
faktiskt jag hoppar över. Ätit soppa som gett god värme och mättnad ,
suttit länge med min facebook och fått två nya vänner.
Trött och lite frusen.
Ska se på " Babel" istället.
Imorgon väntar barnpassning och läkarbesök.
Jag är nog glad och lite lättad imorgonkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0