Tvätta tvätt och gammal byk

Öppnat och vattnat växthus, cyklat genom skog och
gator knöliga av vägarbete och gått på den nya " Mojoyogan".
Tveksam - men den ska väl inte skada iallafall? Ganska jobbig, men
inget som väcker min ande eller befrämjar min koncentration.
En träningsform helt enkelt - med yogarörelser.
Nu tvättar tvätten i tvättstugan och jag dricker kaffe.
Försöker på ett neutralt sätt betrakta mina känslor och drar
slutsatsen att jag känner igen mönstret hemifrån mitt barndomshem.
Att man inte har världens bästa modell för sund känslohantering
hemifrån kan man väl konstatera.
Så det bästa jag kan göra är att iaktta. Inte handla utifrån dessa
mönster och hålla mej lugn.
Lugn och fin.
I helgen hade jag ett (1) ras och ett (1) kalas.
Efter raset kalaset som vart trevligt kanske främst för jag inte
hade några förväntningar.
Vant mej vid att det nuförtiden är Tordens kompisar som vi umgås
med. Mina egna har ju i princip fallit bort och jag saknar dem men
kan bara konstatera faktum ( känslohanteringen jobbar för högtryck nu)
Drack två glas rött vilket gjorde mej mjuk och snäll hela kvällen
efter all min tidigare ilska och frustration.
Men jag straffades med huvudvärk hela långa dagen efter.
Är det riktigt rättvist?
Hade annars tänkt unna mej lite alkohol för i tidningen stod att
reumatiker som dricker mår bättre än de nyktra.
Fast det är väl inte reumatism jag riktigt har, mer vanligt sliten
antar jag.
( vad vet jag jag går aldrig till nån doktor)
Älsklingen körde hem mej och sen for han hem för tidigt skulle
han upp sen och jobba på morgonen.
Vädret på söndan passade för cykel så jag tog mej de en-och-enhalv
milen till honom och hjälpte honom måla huset.
Hela eftermiddan.
Sen cyklade jag hem igen.
Pust.
Men det kändes riktigt riktigt bra.
För mej är det så jäkla viktigt att vi varje dag tar ett steg närmare
i processen.
Det var också roligt att samarbeta och det är ju precis det jag vill
att vi ska göra i framtiden - hjälpa varandra.
Livet skulle kunna bli såå mycket enklare då. Smidigare, vill jag
tänka mej.

Det blåser kraftigt i träden här utanför. Tvätten är nog ren nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0