Aprilhimlar

Idag är det älsklingens första dag på sitt nya jobb och
jag hoppas att allt går bra. Kanske blir det både jobb och bostad
i Tvååker så småningom...
Hans hus ligger ute på Hemnet nu och på onsdag plockar vi med
oss min mångkunnige och händige svärson på en andra visning av
huset som verkar mer och mer som en möjlighet.
Överraskningsfesten vart bra - bara jag som  blir så gräsligt trött,
lite synd. Blir lätt sittande i en soffa, mätt och orörlig efter all den goda
maten.
Men så började jag prata med en ny tjej jag aldrig träffat och blev
stimulerad. Gillar att höra om andras yrken och karriärvägar.
Finns ju utbildningar och yrken som man aldrig hört talas om.
Hemma klockan två och varför ska jag tacka ja till whisky när
jag vet att jag får ont i magen av det och varför o varför satt jag
och bara matade in chips med dip på slutet?

Nåväl dagen efter var ändå helt okej. Cyklade upp och öppnade
växthus och ställde ut plantor på vädring och sen vidare till dotterns
familj. De grejade i trädgården och Alvisen hade ett hel liten hord med
kompisar hemma. Vi hade med oss foldern med huset som vi visade.
Cyklade sen vidare till nästa familj och avslutade med att stanna till
vid en pizzeria.
Plötsligt var allt så oerhört njutbart. Ett sånt där upphöjt ögon-
blick. Himlen var så hög, luften kändes så ren, måsar som skriade,
allt var upphöjt gånger tio. En stund, när vi väntade på våra pizzor,
på just den gatstumpen var ljuset himmelskt och glädjen stor....

Såg säsongsavslutningen av " Sons of Anarchy" och en film på
kvällen som var rätt speciell " In Bruges". Två torpeder , helt mänsk-
liga på uppdrag i den medeltida belgiska staden. Lite absurd med en
kul ton. Annorlunda. Colin Farell var bättre skådis än väntat och
Ralph Finnes utseende tycker jag är fascinerande.

Idag step och core fast jag inte hade lust, men jag måste. Sen koloni-
jobb. Trötttrötttrött.
Dragit potatisfåror, rensat upp och klippt ner hösthallonen.
Karl-Ove Knausgård följer mej överallt nu. Hunnit snart halva av
hans " Min Kamp". Han följer mej till kolonins kaffestund, ner i badet
och med ner i sängen.
Nu ska jag upp och bädda in plantorna i fiberduken och stänga
växthuset. Sådde spenat ute och här hemma har majsen kommit upp
och squashen.
Den kan man inte så för tidigt för då blir den alldeles jättestor innan
det är dags att sätta ut den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0