Förtjust och förälskad

En snabb tur till kolonin där jag planterade en paprika
på försök (lite kallt ännu) ihop med penseér och balsamin i en lång
zinklåda jag kommit över. Ska täcka med trasiga bitar av fiberduk till
natten.
Paprikan gick i golvet imorse när jag skulle bära ut den till balkongen.
Alla lådor som balanserar överallt innebär alltid en risk.
Burit ner tvätten till tvättstugan. Knökat in så mycket som möjligt
för att slippa springa fler gånger än nödvändigt. Vill ju tillbaka till kolonin
så fort jag kan.
Ringde älsklingen som  hade tagit lååång sovmorgon efter de sista dagarnas
hektiska arbete med att ställa huset iordning för försäljning.
Han berättade att när han imorse gick upp näck för att göra kaffe, stod
mäklaren utanför och fotade, så han fick göra en snabbt dyk utom synhåll.
Fast det kanske hade blivit en extra krydda i bilderna sen på hemnet...

Är så hiad att jag inte kan sova på nätterna. Alldeles överinspirerad.
Tiden räcker såklart inte och jag är så jävla arg på mej själv för att jag inte
kan sy.
För jag vill vill vill.

Passade Alvan igårkväll och fotade hennes ödlor och hennes fantastiska
kartongskapelse, ett fröhus där hon lägger små små paket med hopasamlade
fröer och skriver små söta lappar.
Fast det är väl bara mormorshjärtat som tycker det är så himla gulligt...

Staffan Westerberg börjar läsa in sin berättelse " Elvaåringen" på P1,
vardagar halv tolv eller reprisen halv åtta på kvällen.
Vad förtjust jag blev. Hans konstnärsskap gillar jag verkligen ända sen
hans storpotätan och vilse i pannkakan.
Hans ordkonst och poesi.
Förtjust och förälskad.

Förälskad i så mycket nu!
Men inte i tvättstugan, ändå måste jag ta itu med den nu.
Goodbye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0