Jag fick en dikt tillskickad mej....


Potatis                         

1                 

Jag tvår mina händer i myllan,
trär på mig mörkret
som ett alltför stort handskfoder

och tänker daggmaskens tankar
minuskulära och inte särskilt uträknade.

( Du lille slingerbult!
som med en oförskämd
målmedvetenhet
sakta men säkert och
högst påtagligt
äter dig igenom verkligheten...)

2

En rekapitulation på cellminnets nivå
tar sin början  fortgår
i ett återgivande
där alla storheter tycks utbytbara

redan förflutenhet
avlyssnar förnans puls

knytnävsstort minne
sover ljus

Peter Gustavsson

Kommentarer
Postat av: Vickan

Jag trodde det var du som skrivit, men den var fin ändå. Även om jag inte är så van diktläsare :)

2011-04-02 @ 09:40:56
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: ulla

Ja visst var den! Jag läser inte heller så mycket poesi, mer förr isåfall. Och vilken tur att den var bra, nu när man fick den tillskickad. Tycker mycket om slutraderna. Vackert, ömsint!

2011-04-02 @ 09:45:42
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0