Mejlproblem och Joan Rivers

Lätt irriterad efter otaliga försök att komma in på min mejl.
NEJ! Jag har ju inte bytt lösenord. Det gick innan, vad har hänt!
Lite core imorse, tänkte cykla strandpromenaden men vände andra vägen
när jag märkte motvinden.
Inget koloni för det är så blött....ja i och försig har det kanske torkat
upp nu, men det hinns inte så mycket med alla omklädningar som
ska göras. Sitter i mysoverallen nu och ska iväg i kvällningen och
sitta barnvakt.
Målar.
Lyssnar på Morgan Allings ljudbok " Kriget är slut", som läses bra
av honom själv. Den ljusa glada rösten som spelar sej själv som barn.
En hoppfull historia om att det finns vägar, vi kan hamna rätt, med
lite kärlek, förståelse och god vägledning.

Igår en dokumentär om Joan Rivers. En fantastisk kvinna som aldrig
vill sluta arbeta. 75 år och plastikopererad till max driver hon sig
och sin stab i den tuffa industri som nöjesbranchen är.
Hon är rolig och arg. Vilket tilltalar mej - och ärlig så man baxnar.
Blir alltid fascinerad av människor med starka drivkrafter.
Själv saknar jag sådan.
Eller så vet jag att jag inte passar för det. Att komma nånstans.
För då måste man tåla en hel del hårda smällar.
Och det vet jag att jag inte gör.

Nu kommer strax en mäklare hem till Tord. Ska fota lite också.
Igår pratade jag med honom på telefon och då var han alldeles
hes och matt på rösten.
Mycket putsa blev det.
Köpt penséér och påskliljor till krukor att ha på altanen.Pynta.
Fast det heter ju Homestajla...
Hoppas det blev bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0