Nawal el Saadawi

Lyssnar på P1 , ett program om Nawal el Saadawi och
jag blir återigen tagen av en kvinnas mod.
Hon säjer sig inte längre vara rädd för döden. Suttit på döds-
listor, protesterat på Thairtorget, låtit ilskan ta över rädslan.
Kämpat som feminist i ett extremt patriarkaliskt samhälle,
velat skriva- skrev.

Och som dagens tema: Arg gammal kvinna.
Som Joan Rivers. Kanske till ytan långt långt ifrån Nawal, men
egentligen nära.
Och jag med min rädsla idag, med min ilska...suger till mej
dessa förebilder.

Kommentarer
Postat av: ANNE

så jävla modigt, ja!

2011-04-06 @ 15:29:33
URL: http://favs.se/mode
Postat av: Bo

Tycker att reportaget visade att hon är full av manshat. Och det är ingen positiv egenskap.

2011-04-08 @ 10:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0