Äntligen tränat!

Cyklade ut i hällregnet med mitt läckande regnställ och avigvänt
paraply, ner för att träna en timme med skivstången för första gången på
över tre veckor.
Det gick bra men visst var det hemskt, det är det ju varje gång. Till slutet av
passet, när hoppet återvänder, när timmen närmar sej slutet.
Ut i regnet med svettfuktiga kläder och ett blött regnställ ovanpå - mmm,
till billiga Netto för att fylla på och cykla hem med det avigvända paraplyet
som åtminstone hjälpte mej slippa få regn i ögonen.

Nu mår jag såå gott.
De senaste dagarna har jag intensivjobbat på kolonin. Älskat den igen.
Och nu närmar sej tiden för att vi ska skiljas åt, men det känns ändå bra:
man ska ju skiljas som vänner.

Nu ska jag packa lite, här finns ju ännu kvar en hel del. Torden får hämta mej
idag till huset. Ska bli kul att se vad han gjort på kvällarna nu efter jobbet.
Grävt bort gruset från staketet och förberett för syrenplantering.
Synd att de förra ägarna gjort ett sådant gediget arbete, som vi nu drar upp.
Markduk och allt, men både grus och markduk kan vi ju använda på andra
ställen.
Tord skulle även markera hur han tänkt sej bygga en liten pergola så det ska
bli kul!
Planera trädgård!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0