Tantfix

Jösses så trött jag är, vilar fötterna framför datorn ett par minuter.
En kopp grönt te på spisen och avsmakning av en squashkaka.
Mellan tvättarna har jag nämligen gjort flera såna, rätt mycke jobb,
koka squash i bitar och sen mosa/mixa , blanda med mängder av hackad
mandel, ägg, socker och lite mjöl.
Hoppar över sockerförbudet idag.
Bakat två stora bröd över hela plåtar, också med en massa riven sqash,
nötter och aprikoser.
Förvällt och flått tomater och fryst in och gjort mej en tomatsoppa med
lök, vitlök och fin purjo.
mycket göra. För att använda alla grönsakerna.

Jobbat en del på kolonin på förmiddan, sen hem och tvätta.
Mycket tvätt. Täcken och en massa gardiner och tyger och sånt man vill ha
rent för flytt.
Och snart ska jag hämta sista tvätten, hoppas att den hinner torka innan
tvättiden är slut och sen blir det en tur till kolonin igen!

Ja det är slitsamma tider, men det fungerar för jag ser målet framför
mej: En lugn underbar höst och vinter på En Enda Plats.

Och kolonin är så vacker nu igen! Återupprättad.
Och jag har satt ett pris på den, så nu är det oroliga tider. Vill köparna acceptera?
Vaknade inatt av oro, ångest. Sov några timmar sen vaknade jag av kramp
i vaden.
Upp och kämpa för att få ner hälen i golvet och trycka.
Gör så jäkla ont och sen tar det ju tid innan man somnar efter det.
Får denhär krampen var och varannan natt, men jag tror det är lite
överansträngning, får det när jag sträcker mej i uppvakningsögonblick.

Och på sitt håll i huset har Tord grävt när han kommit hem efter jobbet.
Grävt oss ett jordgubbsland och den lilla dammen han vill ha vid altanen.
Och börjat kantskära gräsmattan där grönsakslandet ska ligga.
Och grävt där pergolan ska stå med en avskärmning mot gatan.

När det är roligt går det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0