Ett trivselinlägg

Nymånen stiger på den djupblå himlen och i ugnen har
jag ett frukt-och nötbröd  som gräddas.
Tord ligger redan placerad i soffan framför en av otaliga filmer
om polisskolan.
Jag målar och skriver lite om vartannat.
Nyss sprang vi ner i förrådet i grannhuset och hämtade upp de
två sista pelargoniorna. De hade redan börjat skjuta upp källarbleka
skott så nu ska de få solljus och klorofyll.
Träffat min dotter och hennes familj en god liten stund och till
nästa helg kommer göteborgsdottern ner till min fölsedag.

Trots att han nu är helt arbetslös känns det på något sätt lugnt.
Så länge har hans arbetsplats inte varit bra, med oklar ledning,
intriger och oklarheter. Nu kan han klippa alla banden.
Men rädd är han och osäker, för han får lämna så mycket av sin
yrkesidentitet och kanske börja om helt på ny kula.
När saturnus går genom tionde huset  är sånt här inte ovanligt.
Den offentliga rollen man har, yrket och kallet går genom en prövning.

Men nymånen och ljuset som kommer ger tillförsikt trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0