Kommisarie Zen, Walking Dead och Upprorstider

Målar blå blommor på en spegelram,  måsarna flyger mellan
huskropparna här utanför. På balkongen har jag ställt ut plantorna.
Än så länge får de plats på en bricka men snart blir det mer...och mer
...och mer.
Morgonens träning vibrerar ännu i kroppen och jag
får faktiskt mer och mer energi nu. Januarideppen känns väldigt av-
lägsen.

Drömmer förvårens trädgårdsdrömmar. Hoppas att det blir sista
säsongen på kolonin.
Återigen vågar jag hoppas. Tord jobbar på med att röja sitt hus.
Garage och källare tycks vara avverkade och nu idag frostade han väl av
sin igenfrysta frys.
Kanske önskar jag att han snabbade på ännu mer - men bara det går
framåt ska jag vara nöjd.

Igår såg jag nya kommisarie Zen. Fantastiskt att de lyckats så med
castingen och hittat engelska skådisar som såg såpass italienska ut.
Uppskattade miljön och att alla bildrutorna gick i en färgskala av gyllen-
läder och guldgrönt.
Svenska deckare går väl ofta i blåskala, för att inte tala om filmen "Heat"
som är den blåaste film jag vet.
Sen var det första avsnittet av " Walking Dead " på elvan. Hade blivit varnad
om att det skulle vara mycket inkråm.
Jotack, där fick man sitt lystmäte av äckliga detaljer. Lutar mej fram med min
närsynta blick för att se ordentligt.
Spännande var det också. Blir nog till att följa.

Och i mellanöstern sprider sig revolutioner och uppror. Mycket med hjälp
av Twitter och bloggar. Så intressant!
Och jag, som ber ibland, ber om en oblodig förändring, inga fler människooffer,
inget mer våld.
Tänk om våldets tid var  förbi. Förtryckets tid fasas ut - lugnt och stilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0