Odlar min otrevlighet

Vaknar på min födelsedag och känner mej hätsk som
en huggorm.
Visst är det snällt att skicka grattissms, men 6.20 är lite tidigt.
Hade en usel natt då det var omöjligt att somna så  morgonen hade
varit min chans att sova ut.
Då blir det alltså en sömnbristdag, en huvudvärksdag idag.
Ska ut och äta med älsklingen och vännen Anna, thai antagligen.
Sen blir det väl hem och göra tårta, fast ingen kommer förrän imorgon.
Öppna paket som älsklingstorden köpt!

Igår var det tvättstugan och två turer till stan för att handla.
Försöker spara fötterna och sätter mej stilla och målar mellan varven.
Avslutar kvällen med en dålig skräckfilm på sexan Below. Men hellre en
dålig skräckfilm än ingen alls. Här var en intressant miljö, en ubåt under
andra värlskriget. Rätt mycket välbyggda manskroppar som klängde
ner genom luckor och drog i vevstakar och rattar så musklerna spändes.
Det var väl behållningen möjligtvis.
Och allt med hav och djup är ju lockande såklart.

Läser Johan Hakelius bok Ladies . Om engelska excentriska damer
från överklassen. Roande och tröstande på något sätt.
Ibland tycker jag om att tänka mej som en sådan. Nu är det ju så att jag
stammar från "underklassen" och är kvar här, medans mina närstående
klättrar och tar sej upp i nån slags medelklass.
Men jag känner mej mer som en såndär parasitisk, viljesvag slyngel
som inte gör annat än förslösar sitt arv. Odlar sin excentritet och special-
intressen, men på ett helt improduktivt sätt.
För det är ju en roligare identitet än den som i verkligheten är min.

Nu ska jag lägga upp min födelsedagsstjärna och se vilka krafter som
kommer att arbeta under mitt femtiotredje år.

Kommentarer
Postat av: Marianne

"Vad hjälper det en människa om hon vinner hela världen, men förlorar sin själ" / Jesus Kristus, född ca 7 f.Kr och död ca 30 e.Kr



Livet är alltför värdefullt för att arbetas, stressas och/eller karriärklättras bort. Livets mening ligger varken i produktiviteten eller aktiviteten!



Så njut av din födelsedag och gläds åt din förmåga att odla excentricitet och egna specialintressen på det som du kallar "ett helt improduktivt sätt". Du gör ju rätt!!!



Grattis på Dagen igen och sov en stund så du vilar bort huvudvärken innan ni ska på Thairestaurang. Det blir säkert jättebra!

2011-02-10 @ 12:54:03
Postat av: ulla

Tack för det Marianne! Och såklart det blev bra, jag är bara en gnällspik ibland.

2011-02-10 @ 13:35:48
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0