Stormens konsekvenser

Så jäkla trött ikväll, något som lite skrämmer mej
ibland. Vill inte erkänna att det skulle ha med något t.ex så
oväsentligt som ålder att göra.
Har iallafall yogat idag och gått vid havet och sett isgröten
som såg så fast och stilla, långsamt och omärkligt häva sig
i ett långsamt andetag.
Jodå havet lever och rör sig.
Börjar tro på marken också. Snön avtäcks mer och mer och
blöt jord och halvruttet gräs kommer i dagen,

I godan ro låg jag i soffan och tittade på sons of Anarchy
som jag intagit tillsammans med lunchsoppan när
telefonen ringde och jag fick meddelande om att mitt
växthus hade blåst sönder.
Solen var sen eftermiddag så jag fick klä mej och skynda.
På området finns inga skottade grusade vägar så det blev att
halka på en isig stig och klättra över grinden för den går aldrig
att öppna på vintern.
Tre skivor hade blåst ut under nattens storm och två hittade jag
men inte den tredje.
Så då blev det att halka iväg på området och leta.
Svor och tog ett par rundor - ingenting.
Tillbaka till min egen koloni och försökte samla ihop så många
klips jag kunde hitta runtom. Det är små metallkrampor som
håller fast plastrutorna, men det räcker inte.
Vi har silikonlimmat förr efter stormarna som varit, men nu
börjar siliconet att släppa.
Tog en sista runda, långt upp mot skogskanten, kisande med mina
närsynta ögon. Solen var på väg ner - och där!
Inkilad i ett busksnår låg min bortblåsta skiva.
Bar den i triumf tillbaka, näste fast den och cyklade nöjd hem.

Annars har jag målat bara lite grann och pratat i telefon med vännen
Johnny. Och facebookat.
Sått tomater för månen är tilltagande och står i eldtecknet väduren.

Ett stilla liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0