En isande kall och karg dag i februari

Ätit pasta med ostsås framför eftermiddans avsnitt av
Sons of Anarchy. Fått min lilla dos av farlighetsliv.
Tränat, haft följe med bästa Jeanette och sen hälsat på hos
Bästa Anna.
Pratat med älsklingstorden på telefon och nu står det måla
på schemat.

Omänskligt väder ute. Karg vass blåst. Snön som är kvar
ligger i stenhårda grus-is-vallar inte till glädje för någon.
Men i köksfönstret gror både paprika och tomat.

Haft födelsedagskalas med goda smörgåsar, folköl, skumpa
och tårta.
Familjen. Och nära gamla vänner.
På facebook är jag vän med folk som delar tron på att nu i
år och nästa år kommer en stor medvetandeförändring att ske och
just den elfte februari dådå skulle vara speciellt.
Och det var det!...eller så var det skumpan...

Fick huvudvärk i ett-och etthalvt dygn! Ska det behöva va så?
Nåra glas bara!
Ju mer sällan man dricker desto känsligare blir man tycks det.

På lördagen var det turbulent.
Vänner till älsklingen festade nånstans och ringde och fylletjatade
om helt osannolika oförätter.
Antagligen sura för han inte festar med.
Vi blev tämligen upprörda. Han tillkämpat lugn och strategisk, jag
eldfängd som ett tomtebloss.
Satte mej genast och plockade bort dem från min vänlista.
Och deras tjejer.

Söndagen var en riktig otursdag. Vi var trötta efter en dålig natt,
min huvudvärk var kvar. Tjafs. Ultimatum. Besvärligt.
Cyklade ner till yogan. Tagit fel på tiden. Cyklade hem.

Idag är balansen återförd.
Man har mycket att tänka på.
Livet håller på.
Oinspirerat- men jag njuter ändå av att sitta och måla vita
blommor och guldslingor på skrin med röda inre.
Den slitna tunna penseln med bara några få strån kvar.
Dricka vatten, lyssna radio.
Enkelt, men tillfredsställande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0