Läser om Edgar Cayce

Tord är på väg och mat står i ugnen, lite kvällssol lyser in
och idag kändes det lite som om vädret nästan var humant. Något
mildare, vind visserligen men aningen om vårblåst.

Målat klart min spegelram, äntligen. Tagit nästan hela veckan.
Man orkar inte sitta hur länge som helst heller, inte bra för nacken eller
ryggen.
Inbjudan till fest har trillat ner i brevlådan och kanske ordnar det
sej för Tord med nytt jobb.
Inte hoppa högt ännu....

Läser vidare om Edgar Cayce. Han måtte vara nittonhundratalets
märkligaste medium. Bäst tycktes han vara på att diagnosticera sjuka,
boten var ofta inpackningar, korrigeringar i rygggraden, oljemassage
och egendomliga mediciner och preparat som man inte kunde tänka sej
skulle ha nån verkan.
Men Kalifornien finns kvar och New York och Los Angeles finns kvar.
Men slutet på kommunismen i Ryssland och ett Sovjet i förbund med
USA , där fick han väl rätt.

Vilka var de andar som talade genom honom? Själv lydde han inte
deras allmänna hälsoråd, rökte som en borstbindare och tycks inte
ha haft något som helst samband med det som kom ur honom när han
var försänkt i sin transartade sömn.
Andarna påstår inte heller att framtidsförutsägelserna är huggna i sten.
Saker kan ändra sig genom bön eller andra goda inflytanden.
Vad det gäller botande av sjukdom ses egentligen ingenting obotbart
och det är kroppens självläkande förmåga som stärks.

Själv studerar jag Tordens och mitt horoskop och försöker fundera
ut vad som kommer att hända. Man ser ju bara vissa mönster, vissa
energipåslag. Inte vad som kommer att hända.
Tänker att han i juni kanske säljer sitt hus och fram i september
tror jag det var som saturnus äntligen lämnar mitt fjärde hus och
kanske blir det då vi flyttar.
Men Livet, det livet, det kan ingen förutspå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0