Fastfruset

Kommer inte ut på facebook...arrrgggghhhh.
Hållt på och slirat sen igårkväll då jag inte fick in ett inlägg
och nu kommer jag inte ens dit.
Ringde dottern men hon hade också problem och sa att det
kunde vara så ibland.
Annars kändes det lite hoppfullt igår för jag fick ner ett ansikte
på den förpreparerade duken.
Såg också den underbara filmen " Maria Larssons eviga ögonblick"
och den var så vacker och tidstrogen. Kände ett litet uns jäklar
anamma
. Hur denna mänska som slet med sin kropp och med sin
själ och ändå lyckades med att hålla sin kreativa gnista levande.

Gick sen i min mörklagda lägenhet efter jag stängt av teven
och fotade ut mot oxelträdet som stod härute i snön så vackert
med sina rimfrostklädda grenar under gatlyktan.
Tog innan en massa kort på mej själv. Tar alltid i svagt ljus och
utan blixt, enda sättet att få ett acceptabelt porträtt.
Lärt mej lite lätt fotoredigering så även om fotona är mörka kan
jag ljusa upp dem och leka lite med mättnad och skärpa.

Så mycket som jag skulle behöva lära mej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0