Tretreodag

Snö på träden, massor av vackra bilder därute. Att cykla
genom skogen idag var som att komma in i en snökatedral
där i motsats till en katedral i sten dämpar ner alla ljud, vadderar
hela uteupplevelsen.

En fruktansvärd huvudvärk idag som jag inte blir av med trots
tre treo. Tvättstugan.
En kvinna vill tvätta så fort jag blivit klar. Jag är tämligen avvisande,
kan inte prata och trycka på rätt tvättknappsprogram samtidigt.
Jag vill ha min tvättid i fred!
Ber henne komma lite innan tvättiden är slut, blir nog klar till dess.
Hatar när nån plockar ut min tvätt för att trycka in sin egen.
Låser med mitt lås och känner mej ogin och missunnsam.

Igår tog två serier slut. Den charmiga Desperate romantics. Om
prerafaeliternas brödraskap. Min stora kärlek till denna tidsepok
fick sitt lystmäte, och hon som spelade Lizzy Siddal hade verkligen ett
helt fantastiskt hår, sånt som jag älskat alltid och önskat mej.
Tog fram min bok om The English dreamers och slog upp tavlorna som
jag älskat sen ungdomen. Ophelia i vattnet som jag haft som affisch
på väggen i alla mina lägenheter ända tills dottern tog med den
till Göteborg....
Så tog den spännande serien The Deep slut. Men visst fanns det luckor?
Hur kom Clem in på Volos? T.ex.
Jaja, det blev rätt krångligt på slutet , men det var spännande så länge
det varade.

Två gånger har jag haft förnimmelsen av att jag blivit väckt av en
liten pojke. Rätt bryskt knuffar han mej på armen och jag vaknar
med ett ryck.
Vem är han?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0