Ett märkligt år

Vaknar till regnet som forsar ner i stuprännans plåt
och jag andas ut i ett djupt andetag ända från magstödet.
Då slipper jag släpa fram den tunga slangen och springa runt
med spridaren. Bäst att cykla upp och öppna plastväxthuset ändå,
en del av tomatplantorna har allaredan antydan till bladmögel, men
grukorna trivs.

Kolonilotten är nu som en gammal älskare man gjort
slut med i tanken och förbereder sej för att lämna för gott. Då min-
sann!....
visar den upp sin bästa sida, ställer inte till ett endaste problem,
allt är idel frid och fröjd.
Regnet kommer med jämna mellanrum, knäpparlarver och skade-
djur lyser med sin frånvaro. Inte ens klumprotssjukan har vissnat
några kålplantor ännu iallafall. Rädisorna som jag lät växa utan duk
har ändå inga maskhål och har växt sej stora men ändå spröda.

Annat faller mej också väl i händer. Vi har köpt en kärra ihop
med svärsonen, så nu kan vi frakta saker hit och dit och flytta allt
mitt bråte, alla mina många möbler i lugn och ro.
Man kan hämta ved och köra skräp utan att behöva hyra en varje
gång. Begagnad såklart, men en bra investering förhoppningsvis.

Sprang på en gammal kompis, som linkar fram på kryckor av svår
artros. Operationen av en fot blev inte alls bra och hennes nyinköpta
dyra MBT-sandaler gick inte att använda.
Såna som jag var ute efter!
Så det blev sjuhundra istället för 2300 som jag skulle fått betala annars!

Pengar flyter ut i mängd, ja jag har ju också jupiter opposition jupiter
nu , men det är väl uttänkta saker.
Annars bara fortsätta sparasparaspara...inga resor såklart, inga nöjen
och nu kan jag leva billigt för grönsakerna börjar växa till sej därute.
Väntar på den första fänkålen och squashen, det dröjer inte länge nu
med regn och värme i lagoma doser.

Målar på ett stort anslag , en Till salu-skylt som ska sitta på kollostaketet,
om jag lackar noga tål det regnen.
Säljes i oktober.
Bye bye baby bye bye!

Kommentarer
Postat av: Vickan på sahlgrenska...

Förändringens vindar blåser! Lite sorgligt men tryggt och stadigt framåt, pekandes med hela handen! :) (Nu hör jag ryska nationalsången i mina öron). Det kommer att bli toppen, det känns i hela kroppen!

2011-06-09 @ 09:25:30
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: ulla

haha, ryska nationalsången...pampigt värre. Tänker annars på huset som en mild, mjuk och harmonisk reträttplats.

2011-06-09 @ 11:06:25
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0