Min klänning är röd

Så blåste midsommar förbi, värmen kommer nu, sommaren börjar.
Inte är det halva sommaren som gått inte!
Hade en trevlig midsommarafton hos vännerna i deras fina stuga nära havet,
men ute kunde vi inte sitta, blåste alldeles för mycket för det.
Det blev sill, snaps, nypotatis och jordgubbar och häng framför
brasan istället. Mycket skönare.
Är ju ingen nödtvungen utesittare jag inte.

Vid halvtolvtiden såg jag ut på den mörknande blåsiga himlen och bestämde
mej för att cykla hem. Det hade jag haft som intention hela tiden och det
finns inget som är så tillfredsställande som att fullfölja en uppdragen plan.
Okej att vädret var emot mej, men jag äntrade min nya King och cyklade
iväg mellan stugorna.
Visst kan det vara trevligt att sova över, de har skapat ett hem med plats
för gäster , men mitt mått av sällskaplighet är inte alltid så stort.
Och så skulle jag få vänta till lunchtid innan Torden vågat köra bil utan risk
och växthuset väntar ju på tillsyn varje morgon.

Det blev en strapats men jag fixade det, hård vind från havet längst hela
sträckan på ett par mil. Kolonin i midnattsmörker ( fast helt svart blir det
ju inte på midsommarafton) och när jag kom hem bar jag upp min cykel
till tredje våning och ledde in den i hallen.
Stor stöld och vandaliseringsrisk under aftnar...

Dagen efter blev lugn kan jag säja. Trots mina måttliga vanor ( nuförtiden)
hade jag huvevärk. Jävla skit.
Men skönt att slappa en dag.

Idag morronkoloni, allt växer för mycket, alltför överdådigt. Varmt.
Hem och fixa termoskaffe, mackor och sen ner för ett dopp.
När jag la mej ner för att soltorka började jag fundera: Kokade ju upp
kikärtorna hemma. De var nästan klara och jag vred upp till sexan och stängde
av sen för att de skulle stå på eftervärmen... eller gjorde jag det? Stängde av?

Så det var ju bara att klä sej och cykla hem och kolla.
Nu var det väl, avstängt. Ner igen , nytt dopp och sen kunde jag koppla av!

Rör mej långsamt idag. Varmt. Ska snart upp för att plocka jordgubbar.
Ute skriker barn.
Min klänning är röd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0