Använda Energi

Ett dopp blev det efter middag på den första lilla fänkålen med
den sista sparrisen och målla med ostsås, sallad, rädisor, gräslök - jo det
vart gott. Mulnar på lite lätt, bara skönt, ska tillbaka till kolonin för en del
kvällsjobb. Klippte gräset och vattnade växthusen i morse, planterade en
melonplanta i en spann med finfin kompostjord.

Tröttheten från gårdagens kraftprov sitter kvar här och där i kroppen.
Cyklade ut till Åskloster i kraftig vind och ovädersmoln med nyckeln till
Tords hus och termosen full av kaffe. Tog väl tre kvart som det brukar,
kanske lite mer i motvinden - men grejen är att något händer med mej.
Först är det motigt och innan man ens hunnit ut ur stan tycker man att
man cyklat långt allaredan.
Lite ont i benen och vänstra skuldran brukar jag få och cykeln är ju rätt
skruttig - men sen börjar jag bli Lycklig!
Så cyklar jag en bit till och jag överfalls av en intensiv kärlekskänsla till
allt.
Märkligt.
Måste vara nåt kemiskt som händer med hjärnan.

Och sen låser jag upp hans lilla hus, på med radion. Reder mej ett läger
på lite kläder och dricker kaffe och äter mitt hembakade bröd med brie
och tomater, och sen! Är jag redo!

Putsat och fejat, skurat och skrubbat så jädraranåda.
Tords lillalilla mamma dök upp och tog sej an trädgård och garage, Tord
dök upp, svettig efter jobbet men med mos å lingon i frigolitförpackning
till mej och korv å mos till sej.
Lillalilla mamman på 76 år ville inget ha utan sprang runt med den stora
stora motorgräsklipparen . Stark som en björn är väl hon. Ingen som klagar.
Först mot kvällen när hon putsade fönstren i garaget sa hon sej vara
lite mör....


Till nio var vi hemma, något tidigare än de andra kvällarna, men nu
med den stora stora tillfredsställelsen av att faktiskt vara färdiga!
Mycket att lasta av, som ska in i min redan överfulla lägenhet, men
det är ju bara en kort tid.
Snart kan lassen börja gå till huset.

Vi är trötta, Tord jobbar konstant och har inte en ledig dag förrän till
midsommar och jag sköter kolonin, men vi har ett mål i sikte och
detta var första fasen: Han lämnar sitt hus.
Fas två: Han flyttar in.
Fas tre: jag flyttar ut och det blir en låång process, med alla mina möbler,
saker, kläder och allt arbetsmaterial och sen växter från kolonin som ska
flyttas till trädgården.
Fas fyra: Jag flyttar in . Till hösten på riktigt.

Tornet i min tarot. Den kraftiga utvecklande omstörtande energin. Som
kommer in på mer än ett sätt i livet nu. Men jag tar min energin till
att omvandla och rena - inte till konfrontationer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0