Att vara synlig

Ibland kan jag nästan bli ångestsvettig över insikten att jag
är synlig. Ändå kan jag inte hindra mej, mer och mer facebook,
mer och mer bloggdelande, det är väl bara Big-brother som saknas.
Nej men allvarligt, så lätt att skriva det ena och det andra här
och glömma att man ju är en ganska blyg person.

Häromdan hoppade jag högt när jag vart nämnd i en annan blogg,
http://elkatrino.blogspot.com
Tänkte först att hon kanske var ironisk, men nej hon är en go
mänska, så det var nog bara gott ment.
Och så svajar det lite, lite svindel.

Kompisen bästa Anna var med i Hallands Nyheter häromdan i en
artikelserie som heter Röda tråden , och som alltså löper vidare
till nästa person. Sicken ångest hon haft för detta, hur bilderna
skulle bli och vad hon egentligen sagt!
Men det blev hur bra som helst.

Veckans sista " Det okända" visade två systrar i sin hemsökta
lägenhet. Det var fascinerande ur mer än en synpunkt.
Såklart var det spännande när mediet avslöjade att de just för
att de varit öppna i sina sinnen dragit till sej speciella andar av
busig karaktär. Gamla alkisar och drogmissbrukare som tyckte
mest det var kul att göra sej bemärkta.
Det andra som var intressant var att tjejerna, unga och söta, var
så helt ostajlade. Ovanligt i dessa dagar.
Osminkade, en del gott pösigt hull, lite okammade i en helt ostajlad
lägenhet. En av dom hade t.om en fläck på tröjan.

Jo men skönt! Att inte alla bryr sej om ytan. Att inte alla lägger
allt krut på hur man uppfattar dom.
Sa hon som nästan aldrig släpper spegeln och navelskådandets
blick....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0