Typisk dag i Ullaunnalivet

Vårljust, även om det inte är klar varm sol.
Plantorna utburna till balkongen. Hållt på nu en stund med lådor
och bord på bord , hyllor och provisoriska lösningar för att kunna
härbärgera alla krukor och byttor så nära ljuset som möjligt.

På spisen väntar en konstig blandning av lunchmat, nässelsoppa
från förra vårens skörd och stekta potatisplättar av potatismosrester.
Tränat har jag gjort.
Cyklade i full fart ner i morse och kedjan hoppade. Vände cykeln
uppochner där på gatan och smutsade ner händerna, men fick på
kedjan och stoppade händerna sen i de ( tachochlov) svarta vantarna.
Strax innan värsta backen ner hoppade kedjan igen och jag småsprang
och hann i god tid ändå stämpla mitt kort med oljiga fingrar.
Satte på kedjan igen efteråt och lyckades cykla hem.

Torkat lite golv , frisk luft strömmar in, radion går om en norsk
författare.Och nu börjar bokcirkeln...Babben ska va med.

Lackat den turkosa pigtittaren en andra gång. Den torkar och luktar
starkt , ska lacka en gång till och sen i med spegeln. Den ser hejdlös
och glad ut. Kommer att stå fint mot min portvinsröda sovrumsvägg.

I mitt huvud blandas zombiefaran från gårdagens avsnitt av " The walking
dead
" och vampyrfaran i trilogin "Släktet".
Den hotade mänskligheten.
Men jag går här relativt ohotad, Japan ligger långt borta.
Tydligen får man lika hög stråldos av en längre flygresa.
Tur att man bara flyger i sina drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0