Förtroendeingivande experter och vampyrer i ny skapnad

Grått men ändå starkt ljus med ljumhet som kan anas i
atmosfären. Dammsugit till musik på petvå, orkar inte höra på de tragiska
radioaktiva nyheterna.
Det är inte roligt att ha rätt alltid.
Vi gick ju i demonstrationstågen mot kärnkraft då på 70-talet...
Sen fick man dämpa sin oro, lyssna på " experterna", de förtroendeingivande.
De som lovade att risken var så försvinnande liten att det helt enkelt
aldrig kunde hända nåt.
Okej vi har inga jordbävningar, men nu hetsas det ju fram ett avtal om
förvaring, en förvaring som ska räcka i hundratusentals år.

De som hetsar...jag tror att deras fantasi inte räcker längre
än den egna livsbanan, möjligtvis barn och barnbarns.
Får en känsla av att de egentligen inte tror att livet ska fortsätta,
att mänskligheten inte har nån framtid.
Jag tror att de inte kan föreställa sig en framtid utan sig själva i den.
Därför spelar det ingen roll.

Eftersom jag är en trygghetsnarkoman av stora mått, slukar jag
gärna förtroendeingivande ord för min oros skull. Den behöver jag
inte mata, den finns där ändå.

Men idag : eskapism.
- klassisk musik och frukostläsning om vampyrer.
Hogan och Del Toros variant på vampyrtemat hoppar över hugg-
tänder och sätter dit nåt slags snabel/tunga och förklarar vampyrför-
vandlingen med ett virus som skapar liksom svulster som tar över kroppen
och dess funktioner.
"Släktet" som är bokens titel är egentligen nån slags larver eller typ
blodiglar.
Jo genren kan behöva en uppdatering.
Själv funderar jag mycket på hur zombisarna, som ju  i princip
är halvruttna levande lik, förmår bita och tugga så frenetiskt
på levande människor med sina dåliga tänder.
De borde ju falla ut och gå av.
lätt är det ju inte att bita genom levande vävnad.
Kan man få en förklaring av en expert kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0