It all make sense

Lugn morgon eftersom mörka moln ser hotfulla ut utanför
mitt fönster. Ingen brådska med växthusöppning, men måste nog
vattna idag. De senaste dagarna har vattnet varit fryskallt i tunnorna
så jag har inte vågat vattna tomater, paprikor och gurkan med det.
De fryser ju redan om fötterna.

Aktiva dagar annars. Ser att bältrosen nu antagligen är helt
utläkt. Själva utslaget försvann ju snabbt men trötthet och smärta
satt i. Nu har jag tränat tre dagar i rad, igår min älskade bodypump
som jag får en sån kick av. Tog bort ett kilo från min vanliga vikt
i varje moment, för att inte bli alltför drabbad av träningsvärk, efter
uppehållet.

Ett litet utomhuskalas i går. En kär gammal vän som fyllde
femtio och ville bli grattad nere i stenbrottets iordninggjorda grill-
plats. Marinerade lax och fixade lite potatissallad och Tord skulle
titta dit efter jobbet.
Tidigare på dagen cyklade jag från kolonin till Röda korsets second-
handbutik och hittade en svart Calvin Kleinskjorta för trettio spänn.
Den fick bli bra.
Den käre Lasse är liksom inte stadd i kassa och har väl inte varit det
på länge, sjuk som han är dessutom, men en present ska han väl ha..
Länge stannade vi inte, funkar inte för oss att festa en vardag.
Kallt var det och väldigt mycket cigarettrök som blåste åt mitt håll,
såklart. Och tändvätska, och kall blåst.
Torden skulle hem direkt och städa huset inför ännu en visning.
Det bådar ju gott.

Annars tyst från Ekvägens mäklare. Självklart avvaktar de
eftersom vi la ett bud under utgångspriset.

Dagarna fortsätter.
Eftersom jag ju alltid har varit en skrivande människa skriver jag
dessutom dagbok och har gjort i alla år. I morse läste jag den sista
som är från början av januari i år.
Är så tacksam för detta perspektiv på livet och kan konstatera när jag
läser : It all make sense!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0