Väntan

Och nu: Morgon.
Och jag hänger vid telefonen. För att ta tillbaka en beställning
som visade sej vara helt onödig. På batteri till min lilla kamera,
ett batteri som visade sig vara uppladdningsbart .
Suck så trött jag blir.
På mej själv och att jag är en neanderthalare i en modern värld.

Så nu binds jag här hemma tills affären blivit bemannad så jag
kan avbeställa - om det nu inte är försent.
Och sen är det tvättstugan som binder mej här inomhus fast
solen lyser ute.
Har man ett hus kan man gå ut i trädgården sålänge....
Tord sista bud ligger ännu, så idag , en måndag känns det spänt.

Annars vart det kalas i helgen, lite solning efter att Torden helg-
jobbat färdigt på morgonen.
Flera kalas väntar, och sen blir det att flyttstäda hos honom som
jag såklart hjälper till med.

Mot all min oro hjälper färger. Letat på loppis efter tyger, sytt på
mitt strandtäcke, syr stora fula stygn med björntråd och att tråckla
och sno ihop, att stämma samman färgerna, till just strandtäcket,
pastelliga, lite blekta som passar till solbränd hud, har gett mej ro,
harmoni och glädje.

Annars har jag tänkt inuti mej att, jag är en plågad själ.
Låter såklart lite melodramatiskt, men vi talar inte rofyllt, glatt,
hoppfullt, bekymmerslöst, sorgfritt.
Man kan uppehålla den ytan , men under är det krassligt och trassligt
och sorgligt.
....men så är det kanske för oss allra flesta....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0