Väntat för länge redan

Som ett brev på posten, när jag skrev om mina trötta fötter,
trillade mina fotinlägg in genom brevlådan. En dyr bucklig
historia i mjukt fint skinn. Man ska bara använda dem en halvtimme
i början. Jaja få se om det lindrar.

Även om jag lider av att måsta vara inne när det är sol ute,
så är det rätt vilsamt. Lagat röd quinoa med ingefära, vitlök,
spenat, banan och en del räkor från frysen.
Egen ruccola och maskrosblad till.
Försöker minska ris och potatis och pasta för att tappa lite hull,
men jag vet inte.
Ska strax ner i tvättstugan igen och sen cykla ner på den tung-
trampade gamla cykeln för att inhandla en växelvajer.
Läser Jenny Diskis " Till den skrivande kvinnans försvar". En ohejdbar
kvinna som läser  Montaignes essäer och svimmar av hänförelse.
Med ett modernt ord så börjar hon stalka honom och hon är varken
attraktiv eller sympatisk, men står på , till trots mot den tidens
syn på kvinnor.
Måttligt road är jag, men läser väl klart.
Även läst Jo Nesbös " Djävulsstjärnan" och den var väl spännande.

Men men ....allmänt oinspirerande.
Det enda som väckte lite hopp var att jag studerade Tordens horoskop
lite närmare och såg två aspekter som tycks lovande.
Kanske redan i veckan.
Väntar och väntar och har redan väntat för länge.
Rutinen som pågår kräver en förändring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0