Onöjd

Håhåjaja, inte lever jag min dröm inte. Som vanligt är det knaggligt
och störigt, som vanligt är man inte nöjd.
Huset är inte mitt drömhus. Mycket ska till innan jag kan älska det....och
kan jag älska det?
Men jag brukar ju älska mitt hem, även med brister, så bara jag får greja och
bo in mej kommer väl kärleken...hoppas jag.

Äntligen var bilen tillbaka hel och fin så vi kunde köra ett lass. Hämtade
växter på kolonin, körde en del skräp ( där finns kvar ett lass till dumpen ännu!)
Tord grävde för det vilda i stormvindarna som dragit in över vår kust.
Jag hade hållt på och grävt upp en del hallonplantor och perenner som väntade
med lite jordklumpar som skyddade rötterna.
Soppåsar med gödsel och kompostjord släpar vi också med oss.

Ingen köpare har dykt upp ännu, kanske får jag vänta till våren med att sälja,
men jag skulle bara vilja släppa tankarna på den nu till november.

Sov faktiskt bra i huset och på morgonen målade jag först badkaret en
andra gång, så lukten ska ha hunnit avta tills Tord ska kvälla sej.
Sen städa hela huset och sen gräva.
Gräsmattan är lätt att skala av, inget stort rotsystem. Antingen för att den är
övergödslad och övervattnad eller så är det de små läskiga larverna som finns
i massor när man lyfter upp gräset. Kanske käkar de rötter?
Hela tiden dånar höfläkten från den stora gården i närheten.
Ja jag hoppas att det är en höfläkt, så det bara är under denhär säsongen...
Ironiskt. Jag som absolut vill ha tystnad.
Hmm...
Ljuset räcker inte heller. Van vid att bo på tredje våning med fönster mot
sydväst. Vill ha sol in i alla rum!
Funderar på att arrangera speglar som reflekterar in sol.
Måste ha in eldvärme som kompensation då.

Kan inte så mycket om feng shui men har väl min egna hemmagjorda variant.
Hittat vissa hörn jag känner att jag trivs i. Trygga överskådliga hörn där jag
kan bo in mej. Lampor måste arrangeras och värme måste komma in.
Ljud och rörelse för att driva ut stagnerad energi.

Men jag har en matkällare där jag plockar in min potatis och lök nu.
I uterummet frodas pelargoniorna.
Bo på två platser som inte nåt av dem fyller mina behov helt, gör mej
labil och besvärlig.
Att allt ser tillfälligt och oklart stör mitt sinne. Blåsten avhåller mej från att
cykla. Inte tränat. Onöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0