Vådan av hopfastnade almenacksblad

Planerar och planerar mitt två-hemsliv - men lätt är det inte.
Igår funderade jag på att stanna därborta, men kom på att jag
hade tvättstugetid i mitt lägenhetsliv.
Dagen grydde, fint väder, kände mej frustrerad över att stanna här och
inte flytta möbler och mattor och packa upp livet därborta.
Hade släpat hem lite tvätt dessutom från huset, tyckte det var lika bra
när jag nu skulle ha tvättstugan.
Släpa ner kassar från tredje våning, över vägen, ner i källarn tilll nästa
hus där tvättstugan är.
..och den skulle vara i övermorgon.
Ja mina almenacksblad hade fastnat när jag planerade häromdan.
Släpa upp tvätten igen.
Nu hade jag ju kunnat cykla till huset direkt - om jag inte precis satt en deg
på jäsning. Tycker det passar bra när jag ändå tvättar....

Ja herrejösses.

Ja ja snart äntrar jag cykeln och drar iväg med nybakat bröd i cyklel-
korgen iallafall!

Fått tacka nej till fest, för nu i helgen vill jag faktiskt flytta det näst-
sista av mitt pick och pack och nu är Torden äntligen ledig.
Vänliga vänliga vänner som jag inte hinner...

Nu la jag dessutom dyra penningar på ännu ett medel som var på kampanj-
pris. " Nypozin". Ätit mitt nyponmjöl ett tag men detta medel har en del
andra grejer som kan vara bra. Så nu kör jag rubbet av allt som kan
sörja för god ledhälsa.
Kan inte acceptera att bli sämre. Skrämmande att inte kunna använda
sina fötter och händer på ett friskt sätt.
Min grönskasjuice idag hade en rejäl bit ingefära i, så nu ska jag vara
pigg till att cykla iväg och flytta skåp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0