Vem ska man tro på?

Lilla Halvan har fått pannkakor framför frukostteven.
Sovit över.
När mina barn var små slängde vi ut teven, levde så i flera år, nu
är det andra tider...
Dessutom finns just inte så mycket att göra med alla saker ned-
packade i lådor och så lite möbler.
Inte för att jag har nåt emot att äta i sängen, men man får skaka
lakanen lite oftare, smulorsmulor.

Plåstrat om min sargade tumme, att slita med jorden ger inga liljevita
frökenhänder inte.
Men fint ska där bli, har i princip bara ett bortglömt hörn kvar nu, en
två tre kvadratmeter sen är där toppenfint. Men bakom stugan ligger
massa skräp som jag hoppas vi kan köra bort idag.
Känns underbart befriande att öppna upp och rensa där. Har liksom sparat
saker där också, som jag tenderar att göra överallt där jag vistas.
Sen är det faktiskt bra att ha en del "skräp". Rätt som det är behöver man en
brädbit eller tegelpanna som tillfälligt växtstöd.
Igår slängde jag en massa jordiga glasburkar som jag haft som växtskydd
över små plantor.

Läser vidare i den sexhundrasidors- romanen av John Irving  " Sista
natten i Twisted River".
Den hör inte till hans bästa men fängslar mej till-
räckligt. Tittar på teve när jag trött kommer hem.
Igår den nya serien " Camelot". Den var verkligen snygg! Men såklart
lite forntidsporrig, men väldigt vackert filmad.

Googlat på bot mot artros och får väl försöka med en del medel där.
Organiskt svavel t.ex  MSM, något vegetarianer kunde ha brist på, Gluco-
färin som innehöll ingeära och glucosamin och sånt som kan vara bra.
Grönläppad mussla....Broskfiskar?
Inget bot finns tydligen, gäller att hindra förloppet.
Nån hade blivit bättre av LCHF, men såå svårt för mej att ändra kosten till
något jag känner mej väldigt skeptisk till. Borde annars nog minska gluten
för då kanske jag jag kan behålla min havremjölk...?

Såå förvirrande, allt. Vetenskapens värld hade ett väldigt bra inslag om
" Fettdebatten". Tog upp bägge sidor. Diabetiker som mådde mycket bättre
av att öka fettet i maten och minska eller ta bort kolhydrater. Kunde helt
sluta med medicinerna.
Och hjärtläkarna som varnar för allt detta mättade fett som kloggar igen
artärerna.
Nynnar för mej själv....vem ska man tro på tro på tro på när allt är så här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0